torsdag 5 maj 2011

Stadsresa


..........och den började tidigt! 4.30 fick jag se till att vakna för att vara på Lisebergshallen i tid. Dagens händelse - 10-årsjubileum i Gryning (som jag jobbar för)! Därifrån kommer det inga bilder i bloggen, men på väg till färjan hittade jag ett halvutslaget träd vid ljugarbänken i hamnen.



Klockan är 5.45 på onsdag morgon och solen stiger snabbt nu. En ensam fågel svävar över Hamnholmen......



Vindstilla, kyligt och vackert



Dagen blev lång, intensiv och trevlig, med en fantastisk föreläsare, duktiga seminarieledare och möten med mängder av gamla och nya arbetskamrater och andra människor som jobbar inom samma bolag och som jag inte träffat på evigheter! Och sedan avslutades det hela med en stor middag på Rondo med god mat, trevlig underhållning och en hel massa prat om gamla minnen och vad som hänt sedan sist..........



Men åka hem till Rörö sedan var inte att tänka på - bussarna går inte så sent..........Tur att man har snälla kompisar som fixar sovplats på Slottsberget! Det är nog ett av Göteborgs absolut vackraste områden med en massa fina gamla hus - som t. ex. detta..............Och det finns fler.........



Och från Slottsberget har man ingen dålig utsikt över andra sidan stan!



På väg till frisören (det gäller att hinna med så mycket nödvändigheter som möjligt när man är i stan på dagtid!) stannade jag till flera gånger för att beundra sånt här.........



............och sånt här! 



Min kompis och jag. Vi åt frukost tillsammans innan jag gav mig iväg - det vill säga, jag åt frukost och Ville satt vid mina fötter och tittade beundrande på mig. Eller om han var hungrig - jag vet inte så noga. I alla fall fick han den sista smörgåsbiten - jag kan inte motstå sådana ögon...........

I morgon blir det en nästan lika tidig start på dagen - 9.45 går bussen från Nils Ericssonsterminalen. Stockholm nästa................

3 kommentarer:

  1. Roligt med trevliga träffar på jobbet!! Det är bra att ha!

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt fin helg i huvudstaden och hälsa så gott...kram!

    SvaraRadera
  3. Såååå vackert på Rörö 05.45 kan riktigt känna luft och höra fiskmåsar! Susanna

    SvaraRadera