söndag 29 maj 2011

Min dag - och alla andra morsors.........

Bild från dagens GP

Jag undrar just hur många teckningar som den här jag har fått på Mors dag.......... Det började väl för sådär närmare 40 år sedan - ja, lite mindre kanske. Sonen är nu 42 och var visserligen försigkommen, men jag tror inte att han kunde skriva vid 2 års ålder. Men ni förstår nog vad jag menar. Det var lika roligt varje gång att få dessa mödosamt ritade teckningar, och en del har jag fortfarande kvar, fast jag har rensat skoningslöst bland alla livets samlade prylar.


Nu är det barnbarnet, 6 år, som presentar mig med - inte teckningar, utan en "oljemålning", monterad som tavla. Den fick jag i julklapp, fast en väldigt försenad sådan, för några veckor sedan. Tänk vad tiderna förändras...........



Igår fick jag en fantastisk Morsdagsbukett från son, sonhustru och barnbarn! Rosa rosor, fresia och nejlikor! Fantastiskt vacker, och den doftar underbart! 




Blomsteraffären ringde och talade om att jag hade en blombukett att hämta på eftermiddagsfärjan - så går det till här. Och mycket riktigt - den fanns ombord när jag kom ner! Och nu blir jag glad varje gång jag tittar på den. Hoppas att den står länge - fast för säkerhets skull tog jag ju lite bilder...........


Idag bestämde vi - ett helt gäng - oss för att fira oss själva på Mors dag med en middag på Fiskeboa, utan våra barn.  Eventuella män fick också följa med. De var snälla och betalade middagen. 



Jag har ingen eventuell man, så jag fick betala själv.Men det gjorde inget. Det gör jag gärna för en sådan här fantastisk lax!


Bild från internet

Världens bästa mamma - ja, om det vore så väl! Men kanske att vi är det för våra barn...........

Jag tänker på min egen mamma idag. Hon dog 63 år gammal. Om en månad fyller jag själv lika mycket. Jag hoppas att jag har bättre tur än hon och får mer tid än hon fick att uppfylla alla drömmar jag har...........






4 kommentarer:

  1. Javisst var det en fin dag. Det får gärna vara Mors Dag lite oftare för min del...helt fantastiskt att få känna sig lite extra uppskattad. Å visst är det så att tankarna går till våra egna mammor...vi tänder ett ljus och tänker på dom!

    SvaraRadera
  2. Grattis på Morsdag i efterskott från ett helt annat barn med en annan underbar mor/Kram

    SvaraRadera
  3. Så kloka ni är som firar morsdag för er med mat på Fiskeboa!! Får ta efter det någon gång! :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju alltid lika trevligt att slå sig samman i fiskeboa och besviken på maten blir man inte...

    SvaraRadera