söndag 1 maj 2011

Extrasemester.........

..........måste man ta när barn och barnbarn ska komma, annars funkar det inte. Och bloggsemester också för den delen - därför blir det extra mycket bilder idag, för gissa om jag har fotat och samlat på mig! Det här är bara några stycken..........


Barnbarnen, Leo och Isabelle, på färjan på väg till Rörö.


Och äntligen framme! Det är en lång resa från Dalarna till Rörö...........



Isabelle gillade sin Thailandsklänning som hon äntligen fick! Och det bästa var att hon kunde använda den med en gång - vädret var perfekt för sommarklänning!



Färska räkor, inhandlade i Fiskeboa idag, gillade alla!



Syskonkärlek - mycket bus!



Och nästa morgon samlades hela familjen i samma säng - även Wilma.........som är hund och får ligga i sängen, bortskämd som hon är!



Leo gillade också sina Thailandskläder. Men jag tror att han tyckte att vattnet var lite kallt........(13 grader sade någon - jag undrar det jag..........)



Isabelle tog säkert lika många bilder som jag - hennes mobil gick varm.....



Wilma bryr sig inte om vattentemperaturer - pinnen ska hämtas, punkt slut!



Poseringsbild: Se nu så vacker ut som möjligt Wilma! Husse behöver ju inte anstränga sig - han ser ju så naturligt bra ut, eller hur?



Leo sattes i arbete. Här gäller det att hitta de gröna kryssen så att vi inte skulle gå vilse! Han tog uppgiften på största allvar och var lite bekymrad emellanåt när det blev långt mellan kryssen. Men han lyckades hela tiden, som tur var!



Det blev en väldigt lång promenad, och alla var rätt möra när vi kom tillbaka hem, så det fick bli en liten vilostund med fika på uteplatsen. Där var det varmt! Väldigt varmt! Thailandsvärme nästan......... (Leo har lite bekymmer förresten - han vill åka till Thailand och hälsa på mig när jag ska bo där länge, men han drar sig lite - han vill inte ta någon spruta............ Hur ska vi lösa detta?)



Och hungrig blir man av sådana väldigt långa promenader. Tur att Fiskeboa har öppnat, för laga mat var det ingen som kände för. 



Färsk makrill med stuvad spenat - godare och mer västkustskt kan det inte bli! Till och med Leo, som åt pannbiff för säkerhets skull (som också var fantastiskt god intygar alla vi andra som smakade) tyckte att makrill faktiskt var OK............



Och så en cola till det! Sedan vandrade vi hemåt, mätta och trötta, och ett par slumrade till en liten stund i soffan och fåtöljen, medan andra (Leo!) spelade Gameboy och gick ut och lekte en stund.



Men har man hund så får man gå ut, även om man är trött! Så vi tog en kvällspromenad runt på ön och njöt av en ljummen kväll så här på valborgsmässoafton. Någon majbrasa blev det inte - tråkigt tyckte Isabelle och Leo - men här är det påskefyr som gäller, och den klarade vi av förra helgen.
Isabelle vid badplatsen - den kommer hon tillbaka till när sommarlovet börjar............



Fantastisk kväll!
Och sedan blev det inte sent - alla var trötta, och i morgon förmiddag är vår helg tillsammans slut. Men vi har haft det så bra! Och vi ses ju snart igen!


Och när alla hade åkt idag och det blev tyst och tomt i huset bestämde jag mig för att skämma bort mig själv lite till och äta fish and chips på Fiskeboa. Och det gjorde jag rätt i!

2 kommentarer:

  1. Många härliga bilder och frestande god mat!! :)
    En lyckad helg har du haft!!

    SvaraRadera
  2. Det är så många talande bilder så det känns nästan som om jag varit med...

    SvaraRadera