måndag 4 september 2017

Höst, riktig höst


känns det som. Regnet har strilat ner i sakta mak större delen av dagen. Allt är blött. Och det är mörkt. Inget dagsljus alls idag. Surt ute, och rätt surt inne också, så Tommy eldade i vedspisen medan jag ägnade mig åt inomhusaktiviteter i lägenheten ett par timmar. Tvätta lakan i stugan funkar inte så bra längre - de torkar inte ute över dagen., och inomhus tar det ett par dygn - och dessutom har vi inte så värst mycket torkplats för lakan inomhus! Det fick bli tvättmaskinen i lägenheten i stället. Medan den gjorde sitt passade jag på att frosta av frysen. Det har jag laddat för ett tag nu.....

När Tommy hade fått upp värmen i stugan till 30(!) grader tog han en svamptur i skogen och kom hem med 5 - 6 stora kantareller, precis så det räckte till varsin macka!


Idag, när det aldrig ville bli ljust, fick jag trösta mig med rikedomarna från Kvarnbolet  - megastora rödbetor, vitkål, kålrabbi och olika sorters bönor! Och de där bönorna var supergoda, så nästa vår blir det bönodling här också........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar