onsdag 30 mars 2016

Väntan och väntan


på både det ena och det andra. Tommy är bättre, men fortfarande rätt matt. 


Dessutom behövde mediciner kompletteras, så jag fick göra en utryckning till apoteket på Öckerö. Som tur var så var det knappt någon kö, så jag fick uträttat vad jag skulle snabbt, och hann tillbaka med nästa färja. Den vanliga färjan, som tur var! För en dryg månad nu ska gamla Nordö ersätta en av de gula färjorna - den ska väl på översyn på varv gissar jag. Men eftersom jag vägrar backa på Nordö så hade jag kollat turerna noga innan! 


Men det var allt precis att jag kom med. På Hyppeln pågår bygge, och givetvis skulle ett par stora jobbarbilar med färjan. Dessutom har det varit ett par timmars paus innan just denna färjan, så kön var rätt lång......... Men jag lyckades tråckla mig ombord! Och sedan var den färjan full........

Väntan gör mig rastlös.  Drömstugan lockar. Och bebisen ligger där den ligger. Fast jag tror att de blivande föräldrarna är ännu mera rastlösa vid det här laget, tre dagar över tiden...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar