lördag 12 mars 2016

Tretton veckor


Jaha - nu är jordgubbarna på g - på riktigt! De har varit si och så innan, och dyra har de varit. Men nu börjar säsongen! Ett halvkilo kostar 1 euro - mindre än 10 kronor alltså. Och nu är de söta och goda, så nu frossar vi!


Apelsinerna är så stora att de knappt får plats i min hand. Och en apelsin räcker till varsitt glas juice!


Men nu är det bara fyra dagar kvar. Idag är det 13 veckor sedan vi landade. Vart tog den tiden vägen? Det har gått otroligt fort i alla fall. Vi borde nog haft en månad till här.......

Nu får man planera..... Hur många apelsiner måste vi köpa? Har vi handlat allt vi ska ha med hem? 
Sista tvätten klarade jag av idag - nu blir det ingen mer tvätt förrän vi kommer hem. Då åker allt, och då menar jag ALLT, i tvättmaskinen!

Resfebern har nog drabbat oss. Jag drömmer konstigt och vaknar tidigt och är rastlös. Men vi har haft en underbar dag när till och med vinden har hållit sig relativt lugn, så vi har kunnat sitta på balkongen några timmar och lapa i oss den sista (!) solen. Fast jag är rastlös och har svårt att bara sitta stilla och njuta.........

I morgon är det karneval i Paralimni. Det ser vi fram emot - det ska bli kul.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar