måndag 28 juli 2014

Tokshoppingdag


i Åmål! Tänk att där har jag har bott i tre år, under hela min gymnasietid! Men inte förrän nu uppskattar jag den lilla fina staden efter förtjänst. (Men nog hade jag mycket roligt där.......)  Fast en vacker dag som den här är nog alla småstäder vid vatten fantastiskt fina. Men det är inte alla som ligger vid Sveriges största innanhav, Vänern!


Tommy hade bestämt oss för att köpa en liten utombordare till gummibåten, allt för att vi ska känna oss fria och ha det så bra det bara går att ha när vi är ute med Skönheten. En gummibåt med en liten maskin blir perfekt!


Vi hittade den direkt, den lilla Hondan - bästa märket enligt försäljarna. Inget slår en Honda! Får väl tro att de har rätt då....... 2,3 hästar, lätt att lyfta av och på, enkel att manövrera - kan man önska sig mer? Dessutom lyckades Tommy pruta ner den några hundralappar - inte illa! Själv gick jag, som avskyr att pruta. och köpte oss varsin glass. Vi skulle ju ända få vänta en stund medan verkstan testkörde maskinen och fyllde på olja........



Shoppat, prutat och klart!


När vi ändå var i shoppingtagen svängde vi inom en stor järnhandel på utfarten från Åmål och inhandlade en ABU-rök - något vi har pratat om i snart två år. Nu blev det av. Men någon bruksanvisning i hur man sätter ihop den där röken fanns inte i kartongen.


 Det är ju en himla tur att man har internet och Google! Jag lyckades hitta en fantastiskt pedagogisk liten film på Youtube - så monterar du din nya ABU-rök! Tur för oss - nu slapp vi anstränga våra redan svårt upphettade hjärnor - för idag har det varit kvalmigt och alldeles åskaktigt hela dagen! Men inte en droppe regn.......
  

Nu står den där i all sin glans! Nu saknas bara fisken som ska rökas. Jag hoppas på en riktigt fin laxöring när vi ger oss ut nästa gång - kanske om ett par dagar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar