torsdag 10 juli 2014

Bad - eller.......?


Vilka fantastiska sommardagar! Idag hade vi 31 varma plusgrader, aningen mycket kanske, men inte ska man klaga!


Har man en bit till vattnet så får man väl göra det näst bästa - ta på bikinin och  ställa sig nära vattenspridaren!


Fast vattnet är nog bra mycket kallare än det i sjön - 3 - 4 grader bara...... Iskallt var det verkligen! Men å andra sidan fick jag ju bara småduschar och slapp sänka ner hela mig i kallt vatten - jag som tycker att badvatten ska hålla minst 25 grader. Det gör det aldrig här hemma i Sverige!


Äntligen fick vi upp årets dekaler på båten! Nu kan vi "simma lugnt"........


Idag fyllde vi diesel på båten, för förhoppningsvis blir det snart en tur på i alla fall några dagar. Bara vädret håller i sig........


På väg in i Gustavsfors idag upptäckte vi den nya skylten! Ingela - Optimistens lanthandel - och Christer - varvet! Välkända profiler här uppe i norra Dalsland!


Tanka båten, med dunkar och en dålig tratt - det var ungefär vad vi klarade av idag! Det var alldeles för varmt för att göra något mer. Fast Tommy tog en liten sväng med gräsklipparen när solen hade försvunnit bakom grantopparna. Men det var helt klart läge för jordgubbar med vispgrädde och hemmablandad sangria - en riktig sommardryck!


Våra "Million bells" i blomlådorna har repat sig bra efter allt regnande tidigare.


De är så fina!


Och idag upptäckte jag att den första floxen hade börjat slå ut! Lite tidigt?

I kväll blev det grillmat - bäst att passa på nu. Man vet aldrig när regn och kyla slår till igen.......Grillad fläskkotlett, grillad haloumi, och så primörer från odlingarna - underbart.......

1 kommentar:

  1. Hej Marie-Anne! :)

    Ser mycket härligt ut en riktig sommaridyll! Och jag ser att du gillar natur och fina blommor så då kan jag tänka mig att du precis som jag har mycket att titta på i Thailand! ;) Vackra bilder.

    Sophie

    SvaraRadera