måndag 7 juli 2014

Inte meningen.......


Gårdagskvällen blev väldigt vacker, med en bra bit över 20 grader fortfarande när jag gick och lade mig. Vi pratade om att gå ut en sväng, men kom fram till att vi inte orkade - jag tror vi har gått tillräckligt för ett tag......


Mitt i strandstenarna, någonstans nära ett gravröse, står de här! Jag har sett dem i två dagar nu, och varje dag har jag tänkt ha med bilden, men det har varit så mycket annat, vackert..... Det här är väl kanske inte vackert, men ganska kul! Någon (undrar vem?) har samlat ihop upphittade skor i olika färger, former och storlekar och radat upp dem längs stigen.......


Vi hade faktiskt planerat en längre vandring idag också. Men först skulle vi hälsa på Gittan och Lasse som kom hem igår kväll efter två veckors husbilstur. Där blev vi sittande ett bra tag. dels för att det var roligt att ses igen och prata, och dessutom pågick världens åskväder på utsidan! Det blixtrade, åskade och regnade så att man knappt kunde höra vad man tänkte! Men det var ganska mysigt! Gittans blommor hade klarat två veckor utan någon större omsorg, och pelargonerna, som farit lite illa, lär nog repa sig ganska snabbt!
På hemvägen hejade vi på Monica och Per-Erik som kom en dag senare - de hade stannat en sista natt vid Nääs slott. Men nu är alla tillbaka på Rörö, i verkligheten igen! 
Ja - någon vandring i bergen blev det inte. Det var nog inte meningen - däremot var det nog meningen att vi skulle ta det lugnt idag!


Men en tur till affären fick det bli i alla fall. Frysen är tom, och middag måste vi ha.  Janssons frestelse till exempel.....
I gästhamnen var det mycket båtar idag också. Men där var väldigt lugnt och stilla. Kanske alla behöver en vilodag efter helgens intensiva sommarväder med bad, promenader, grillning och annat mysigt........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar