tisdag 22 maj 2012

En doft av sommar.......


........ligger det över ön idag! Det doftar blommor, tång och värme! För värme kan faktiskt dofta - gå ut och känn efter!
Fruktträden har just exploderat - nu är det syrenernas tur att följa efter. Om någon dag eller två är syrendoften bedövande! Och i morgon ska jag leta efter liljekonvaljer apropå doft.......


En helt vanlig tisdag, och en hel del båtar i gästhamnen......Men det är klart - det är inte bara jag som är pensionär! Har man inga tider att passa så kan man ju följa vädret och lusten........... Skönt har de det, där på däcket till sina båtar!


Och den nya gästhamnsskylten har kommit upp - alldeles lagom! 


Per-Erik och Tommy har gjort ett bra dagsverke idag och lyckats få Per-Eriks båt i sjön! Nu väntar fisketurer snart.......... Jag väntar på den första makrillen!


Nöjda med dagen var de, Tommy och Per-Erik! Jag var också nöjd, med att äntligen ha fått fram min cykel, den Röda Faran! Lite dammig var den, och dåligt med luft var det i däcken efter långa vintermånader. Men - däcken har jag åtgärdat, och en tvätt ska den också få! 
Provturen är avklarad - en sväng runt ön i shorts och linne i 24-gradig värme..........och alla dofter!





1 kommentar:

  1. Duktiga gubbar har vi - vänta bara - snart blir det makrill!

    SvaraRadera