fredag 25 maj 2012

Västergök.........


.........är bästergök! Så dagen började bra. När jag var liten lyssnade vi alltid på i vilket vädersträck göken gol : "Västergök är bästergök, norrgök är sorggök, östergök är tröstergök, södergök är dödergök". Jag trodde stenhårt på att detta stämde kommer jag ihåg. Nu flyttade sig göken åt söder efter en stund - och nu väljer jag att ta det där med en nypa salt...........


Igår lovade jag Mistel att komma tillbaka och hålla henne sällskap idag - bäst att hålla sina löften! Fast hon var måttligt intresserad till en början - tror att hon tar mig för given,,,,,,,,,Och hennes familj har ju bara varit borta ett dygn ännu så länge!


På uteplatsen på Liavägen var det riktigt skönt - så där blev jag kvar ett tag med kaffe, bullar och en bra bok. Mistel - ja, hon kom och gick.........


Jag slappade inte HELA tiden - min cykel fick en välbehövlig tvätt!


En liten rundtur på ägorna för att se om någon önskade lite vatten - men jordgubbarna såg ut att klara sig bra - de blommar för fullt! Hoppas att ägarna åker bort precis när jordgubbarna börjar mogna.........


Måste kolla hur det ser ut på "Trekanten"...........


Jodå - riktigt fint är det! Nu ska bara trädgårdsmöbeln få en omgång färg också - sedan är det grilldags!


Fina hus är det gott om på den här ön - jag vill ha ett sånt här!


Nyplanterat i rabatterna - blå petunior


- och vita!


Mistel fick ett anfall av kelsjuka - då är det bara att ställa upp! Jag tror att hon kände på sig att jag var på väg...........


Himlen har varit så klarblå den kan vara hela dagen - bortsett från några konstiga moln i norr. Men de försvann någon annanstans.........


I hamnen var det en hel massa gästbåtar redan vid 15-tiden. Jag skulle inte bli förvånad om hamnen blir i det närmaste full i kväll............

Uppe i Dalsland har Tommy det varmt och jobbigt, men allt är under kontroll, och kanske kommer båten i sjön nästa vecka........På söndag kommer han hem i alla fall - det väntar jag på.......Och sedan åker vi upp tillsammans och fortsätter jobbet!

Just nu tittar jag ut och ser en skog av master i gästhamnen! Jag tror att det blir årets första riktiga båtsommarhelg denna pingst - hänryckningstiden! 

Jag kan förstå varför den kallas så...........


1 kommentar: