söndag 19 juni 2011

Vilda och "tama"


......alla är lika vackra. Det blommar alldeles fantastiskt överallt!
Kaprifolen börjar slå ut på allvar där solen ligger på (fast vi har inte sett så mycket av solen nu på några dagar.........)


Här växer en hel matta av förgätmigej - Dalslands landskapsblomma trivs på öar bland bergknallarna också tydligen.



Näckrosor i Ersvann



Och björnbären har också börjat blomma. Undrar just om det blir lika mycket björnbär i år som det var förra året - det var mängder! Men så blev det ju både sylt och likör också.......



Och helt plötsligt har det börjat sticka upp vallmo både här och där på gräsmattan vid min uteplats!


Den första rosen har slagit ut vid husväggen




och mina Fresia är inte bara blålila utan det kommer vita också!



Tänk att det kan bli så här vackra små blommor av en påse med fröer som tjurade inomhus både länge och väl...... Fjärilsblomster!



Nu har jag fått en räklåda till uteplatsen. Och idag har jag hängt upp den och var förstås tvungen att inhandla ett par små blommor i affären för att ha något att sätta i - allt som jag har är alldeles för stort - chiliplantor och tomater får inte plats där, så de får stå kvar i sina krukor nere på marken. Lite provisoriskt ännu så länge..........Men det kommer mera (en räklåda till)!



Pelargonen på trädgårdsbordet blir sorgligt försummad - antingen glömmer jag att vattna den eller också dränks den av regn! Och ändå ser den ut så här!



 Vildvuxet och vackert..........

5 kommentarer:

  1. Så många vackra blomsterkort...du kan!
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  2. Nämen Monica - det fungerade plötsligt med kommenterandet! Tack för kommentar! Kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon tjejen!!

    Nu får vi se hur jag lyckas, klart du vill ha en kommentar. Det vill vi alla! Så fint du har det runt dig, kul att få vara med så här på ett hörn och kolla. Mycket vackert både tämjt och medvetet placerat. Kaprifoler är en utav mina favoriter, näckrosor kan ta andan ur en...

    Ditt arrangemang med räklådor blir helläckert

    Vi hörs! Kram Ingela hallplats-ahus

    SvaraRadera
  4. Nu får du två kommentarer av mig, Tänkte på det;
    Du, har du lecakulor i botten av ytterkrukan till pelargonen? Då står ju inte rötterna i vatten och du kan hälla ut det som samlas i botten... Men det är klart det hjälper ju inte för torka, möjligen en större kruka ;-) Kram Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder!! :) www.maxfield.se
    Madelene

    SvaraRadera