tisdag 14 juni 2011

Sista skolavslutningen - och första skolavslutningen


Isabelle - här i 3-årsåldern - gick ut nian idag! Jag tror knappt att det är sant - det var ju igår som hon var så här liten!


Och igår kväll var det bal - med kavaljer och allt! 



Idag var själva avslutningen, och det var tufft att skiljas från alla man växt upp med och gått i skolan tillsammans med i så många år tyckte Isabelle.  Tur att det finns mobiler och datorer så man kan hålla kontakten.........Och kanske det blir återträff om några år!



Själv jobbade jag och kunde inte vara med på avslutningen, men ett minne skickade jag till mitt äldsta barnbarn. Hon fick en guldring som är hur gammal som helst - kanske från min mormorsmor t.o.m.  Jag trodde nog att hon skulle uppskatta det, och det gjorde hon verkligen, min prinsessa. Hon liknar mig en hel del.........



Och nu: Gymnasiet nästa! Och hon har kommit in på den linje hon önskade sig! Lycka till, mitt hjärta! Men ha ett underbart sista sommarlov först. För nu börjar en ny fas i livet..........



Men jag har ett barnbarn till! Och för honom var det första sommarlovet som började, efter hans första skolår. Och det var ju igår som han föddes också........... jag förstår inte hur fort tiden går! Jag måste vara väldigt gammal som plötsligt har så stora barnbarn!



Leos första skolavslutning - visst är han SÅ snygg!

(Förresten - Leos första skolavslutning firades med jordgubbar, vispgrädde och Oboy. Det missade jag också..........!)

1 kommentar:

  1. Vad fint och tänkvärt du skriver! Visst känns det märkligt då man tänker efter hur fort åren har passerat. En tröst är att åren går fort då man är lycklig, tänk då så lycklig man har varit!

    Kram Ingela

    SvaraRadera