söndag 1 juli 2018

Kalasdag


Mitt i frukosten igår kom ett blomsterbud ända från Bengtsfors. Det var till mig - en fantastisk bukett från min älskling!


Den fick förstås hedersplats, och liljorna doftar alldeles himmelskt!


Vid middagstid kom Johanna, Micke och Idun för att gratta mig på födelsedagen som ju var häromdagen, men som vi firar denna fantastiska sommarlördag den 30 juni! 


Idun var lite trött...... Men efter lite smörgåstårta piggnade hon till!


Gänget börjar samlas.........


Den där smörgåstårtan var enorm! Riktigt tung var den också sade Tommy som hämtade den i affären på förmiddagen. Den gick inte in i kylen hel, utan vi fick dela den i två delar!


Så samlades gänget vid 17-tiden. En del satt inne......


.....andra satt ute. Och alla gillade smörgåstårtan!


Dags för presentöppning!





Tänk att man får så mycket presenter när man fyller 70!


Kaffe och tårta.......


och prat på herrsidan


och på damsidan. Konstigt att det ofta blir så - herr- och damsida alltså. Fast ibland mixade vi oss förstås......


Vilket fantastiskt födelsedagsfirande med glada och trevliga människor och underbara blombuketter, härliga presenter och ett ljuvligt vackert sommarväder! En bättre firardag kunde jag inte ha önskat mig! Tack till alla er som var här, och tack till er som inte kunde vara på plats men ändå kom ihåg mig! Det var riktigt kul att fylla 70.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar