tisdag 3 juli 2018

Redan


skördetid? Allt mognar tidigt i år. Men det är väl inte konstigt - denna fantastiska sommar!


Till och med morötterna har börjat komma. Och chilin. Den åt vi lättstekt i olivolja med vitlök och flingsalt - så himla gott!


Golden Queen. Alldeles snart är den första mogen!


Vi har alldeles för många gurkplantor i växthuset - det insåg jag för längesen. Men de får väl stå där och trängas - gurkor får vi ju i alla fall. Idag lade jag in burk nummer tre......


Passionsblomman som jag fick av Johanna, Micke och Idun i lördags har fått en ny, stor kruka och har fått flytta utomhus. Den tackade mig omedelbart med tre nya blommor idag!


Vi tillbringade ett par timmar på varvet vid båten idag. Oj så många ungar det kom till Alcatraz, och alla skulle de ut på böljan i kanot så fort de kom fram. Jag förstår dem - med 31 grader i skuggan är det skönt att vara på - eller i - vattnet!


Vi sökte upp den lilla skugga vi hade därhemma vid stugan innan vi flyttade in till TV:n för att se matchen Sverige - Schweiz. Och det gick ju väldigt bra! Chilli var måttligt intresserad - han var nöjd med att få ligga i knät.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar