torsdag 8 februari 2018

Myggkrig!


Så var solen och jag uppe samtidigt - igen! Fast egentligen hade jag behövt sova en stund till. Men då hade jag missat detta, och det hade ju varit synd eftersom det var nästan det enda vi fick se av solen idag. Det har till och med kommit några droppar regn då och då under dagen. Rätt bra, eftersom det kan hjälpa till att få bort de där envetna sandmolnen som ligger över oss för tredje dagen i rad nu. Tommy känner av sanden - det blir rossligt i bröstet. Jag känner också av sanden - mina ögon kliar och rinner.


Tommy har krigat med mygg hela natten och inte sovit särskilt mycket. Egentligen ska det väl inte finnas mer än några enstaka myggor här vid denna tiden på året, men de som finns letar rätt på Tommy! Jag trotsade sandmolnen och gick till närmaste apotek (en bit bort....) och förklarade läget för apotekaren. Han försåg mig med nödvändigheter: 
Effektiv myggspray, salva mot den brännande klådan och dessutom allergitabletter att ta en gång om dagen - "han är myggallergisk"! Jo - det har jag räknat ut! Nu får vi se om den där arsenalen kan hjälpa så Tommy slipper få hysteriska utbrott på de eländes myggorna! I så fall är det väl värt de 27 euro det kostade! Nu är det myggkrig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar