lördag 17 februari 2018

Regn


Sent igår kväll och i natt har det regnat. Men inte blev det så mycket regn precis. Fast det som kom gjorde gott - allt fint damm som har yrt omkring sköljdes bort. Det är vi glada för, för det blir lite problem med både andning och ögon i dammolnen........


Idag har det kommit en och annan skur, men inte några större mängder. Tommy var ute en dryg timma, men jag tyckte att jag gick tillräckligt mycket igår, så jag blev hemma. Mycket OS har det varit idag, och damernas stafett blev olidligt spännande! Det tyckte till och med jag som är rätt sportointresserad..........


I förmiddags fick jag se en fågel på telekabeln utanför. Den var stor. Och den var långt bort, så bilden blev väl inte så himla bra.... Men jag tror att det var en rovfågel som spanade över odlingarna......

I morgon är det karneval i Paralimni. Kanske vi går dit. Eller kanske vi går till stranden i stället, för i morgon ska solen stråla från en klarblå himmel. Den som lever får se.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar