måndag 5 februari 2018

Vissa dagar......


Varje morgon när jag vaknar (för tidigt idag!) går jag ut på balkongen och tittar på soluppgången. Idag uteblev den - det var molnigt och dimmigt. Och så kollar jag vädret därhemma. Fy! Och sedan tittar jag på väderutsikterna här - är det stranddag eller ska vi göra något annat?


Idag skulle vi göra något annat. 

Vissa dagar är jag trött och lite less och längtar hem av olika anledningar. Idag var en sådan dag. Men .......


så går vi längs stranden, och så tänker jag tillbaka på morgonens titt på väderapparna, och så tänker jag på att jag är så lyckligt lottad att jag får vara här just nu! Hemma hade jag nog nästan gått under. 14 minusgrader - så fruktansvärt!


Därhemma står våra pelargoner i 8 grader och väntar på att bli nedklippta och omplanterade. Men de är fortfarande gröna berättade blomvakten igår!


Här blommar de för fullt!

Hemma planterar Johanna chili- och tomatplantor åt oss - kanske vi lyckas få skörd till sommaren då.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar