torsdag 22 februari 2018

Medalj till mig?


Klockan 7. Det ser rätt olycksbådande ut.........

Det kanske inte var en bra stranddag idag? Nej - jag bestämde mig för att ta den där veckohandlingen på Metro idag, för i morgon har vi andra planer. Tommy stannade hemma och tittade på skidskytte, han. Och där blev det en silvermedalj idag! Det borde jag också ha fått efter en lång och svettig vandring uppför backen till Metro, och en lika lång och svettig vandring nedåt med en fullastad dramaten! 
De där prognoserna stämmer inte så himla bra - det blev en underbar dag - som gjord för stranden! 


På väg uppför den eviga backen - vad kan detta vara? Det verkar som om bilar har demolerat den här stolpen tillräckligt många gånger  - det här kanske kan hjälpa? Och kanske att det lindrar skador på bilarna också...... Eller motorcyklarna. En sådan körde förbi i säkert 150. Sedan körde han tillbaka igen, minst lika fort. Det är hastighetsbegränsning  här. 50 km/h får man köra. Tror inte att han visste det........


Cypriotisk korvkiosk på vägen.......

Äntligen var jag tillbaka hemma två timmar senare. Då var skidskyttet slut och Tommy var nöjd. Han tog en egen promenad i eftermiddagssolen!


Så var det kväll igen, solen är på väg ner och förhoppningsvis får vi en fin dag i morgon så att vi kan göra vår planerade resa........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar