fredag 2 februari 2018

Överallt


Efter en disig morgon klarnade det upp och blev fint, så vi gick till stranden - igen! Så här mycket har vi inte varit på stranden de två tidigare vintrar vi har bott här, men i år är den cypriotiska vintern väldigt nådig måste jag säga!


Lite blåst och lite vågor, men klart njutbart i ett par timmar!


På hemväg - den långa vägen! För varje dag är landskapet förändrat. Här finns hur många maskiner som helst som verkar jobba dag som natt, vardag som helg. Hur det här ska bli får vi kanske se innan det är dags att åka hem....... Idag fanns det till och med en grävmaskin nere på stranden.....


Jag är inte så himla förtjust i de där maskinerna - det känns som om de vill sluka mig, så jag håller mig på behörigt avstånd. Tommy däremot - han står så nära som möjligt för att inte missa något!


Fler maskiner. Och lastbilar. Och kommunens bilar. De finns överallt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar