onsdag 27 december 2017

En helt vanlig dag


efter alla dessa helgdagar. Ganska skönt tycker jag. Mindre skönt var att jag vaknade alldeles för tidigt, redan innan halv sex. Väldigt onödigt! Fast dagens soluppgång mildrade irritationen över att inte kunna sova - den var fantastisk!


Rosa ljus över havet..........


Dagens stora uppgift var att gå till Metro och handla. Visserligen har vi ju en supermarket inte så långt från oss, men där finns bara det absolut nödvändigaste. Så det fick bli 2x2 kilometer - inte helt fel för konditionen! Idag gick vi på andra sidan stora gatan och hittade förstås nya saker som vi inte har sett innan. Det här måste vara gammalt! Undrar om det var till för människor eller djur? Eller både/och?



Odlingar så långt ögat når.......


Vi tog med oss lite jord på vägen hem. Det är hög tid för våra tomatskott att bli planterade om det ska bli några tomater innan det är dags att åka hem. En tom ölburk får fungera som kruka. Om de tar sig lär vi nog få köpa ett par hinkar och plantera om dem.........


2 kommentarer:

  1. Visste inte att man kan ta skott på tomater. Får de rötter när du ställt dem i vatten?
    Marie K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie! Det visste inte jag heller förrän jag läste att man kan ta t.ex. tjuvskotten från tomaterna och sätta i jorden och på så sätt få nya tomatplantor! Så jag tänkte prova, här och nu! Skotten stod i vatten några dagar bara för att jag behövde få ta i jord att sätta dem i. Få se hur det går...... Uppdatering kommer!

      Radera