tisdag 5 december 2017

VC och styrenhet


Ska det bli en sådan där vargavinter?  I så fall hoppas jag att den väntar tills vi har hunnit lämna landet!  
Den omtalade supermånen lyckades jag inte fånga på bild, men det gjorde så många andra, så det sörjer jag inte över. Men dagens soluppgång missade jag inte..

Det har varit kallt, både på nätterna och på dagarna ett tag nu. Snöat har det också gjort . Och sedan tinar det, och så blir det glashalt!


I helgen tog vi en promenad - ganska nödvändigt, för det bli alldeles för mycket innesittande den här årstiden. Men, som sagt  - det var superhalt överallt! Det är inte kul att gå på promenad när man måste kolla vartenda steg man tar. Bryta armar och ben är ingen hit, särskilt inte med 10 dagar kvar till avresa........


Idag skulle klockan ringa 6.30. Tommy hade en tid på VC  - onödigt tidigt tyckte jag. Jag vaknade och kollade klockan som såg ut att vara 6.10 - lika bra att gå upp då. Fast när jag hade varit uppe en stund kollade jag klockan en gång till och insåg att jag hade sett fel på en timma.Klockan var bara 5.15!  Jaha - kan man sova en stund till kanske? Men det kunde jag förstås inte......

En timma innan Tommy skulle vara på VC var vi på väg, för säkerhets skull. Här är snorhalt när man minst anar det. Solen hade inte ens hunnit upp, så vid Kråkviken var det fortfarande gryning. Och vackert! Idag var det hyggligt väglag, så vi var på plats i god tid. Då hinner man läsa GP..........


När läkarbesöket var avklarat fortsatte vi till Åmål för att hämta vår lilla styrenhet till luftvärmepumpen. Den lämnade vi där häromdagen för att en expert skulle kolla varför den inte funkade. Det gjorde han. Nu funkar den! Jättebra - nu kan vi kolla läget i stugan från Cypern.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar