onsdag 31 maj 2017

Sista vårdagen


den 31 maj, fyller sonen år, precis när sommaren ska börja. Jag hoppas att Fredrik och Nadja får en fantastisk dag i södra grannlandet!


Vi fick en underbart solig dag här hemma - det hade vi inte väntat oss. Regn var det sagt, och visst - det kom, men inte förrän på seneftermiddagen. Då hade Tommy hunnit med en hel massa i trädgården


medan jag tog tag i storstädning. Med många pauser på utsidan ska väl tilläggas............
Och idag kom den upp, skylten vi fick i present av Birgit på Cypern i vintras!


Dagens nyutslagna - en klint


och midsommarblomster - det allra första här hos oss!


Nu har lilleken slagit ut på riktigt, och talgoxeparet ser ut att ha det bra där inne i all grönskan. Men tyvärr har de fått ovälkommet besök. Igår upptäckte jag den stora hackspetten som satt och försökte komma in i holken. Jag skrämde bort honom - högljutt! Men han blev inte avskräckt någon längre stund - idag har vi sett honom försöka ta sig in i alla sju holkarna i tur och ordning. Förhoppningsvis har han inte lyckats få tag i ägg eller nya små fågelungar, fast jag tycker att det är oroväckande stillsamt i alla holkarna idag.
Tur för hackspetten att jag inte äger ett hagelgevär (och hade jag gjort det så hade jag ändå inte kunnat använda det), för just nu känner jag mig rätt mordisk..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar