söndag 21 maj 2017

Pippi och hockey


Inte trodde jag att några fåglar skulle vilja flytta in här när vi - mest på skoj - satte upp holken i lilleken i höstas! Men ser man på - ett modigt par talgoxar tyckte tydligen att den såg trevlig ut, trots att den sitter bara några meter från ytterdörren. Dessutom sitter den ju väldigt lågt............... Nu får vi snart se talgoxarnas ungar på nära håll!


Så fick vi ytterligare en dag med sommarväder! Jag har inte gjort så värst många knop idag - en och annan punktinsats bara. Som att plantera några tomatplantor i växthuset. Och räkna potatisen som har kommit upp - flera gånger idag! Sista gången jag räknade var det 20 stycken............. Annars har jag mest suttit på utsidan med min bok(som för övrigt är väldigt spännande och väldigt aktuell...........) Tommy har legat i soffan mest hela dagen med feber. Tur att det är finaldag i ishockey-VM i ett sådant läge...................


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar