onsdag 17 maj 2017

En del


bara växer och växer! Rörösyrenen till exempel - den är lika hög som jag är lång. Om den tänker blomma för första gången återstår att se.


Själv har jag väl slutat växa. I min ålder krymper man istället.......... Våra små hallonbuskar som vi fick i present för fyra år sedan däremot - de växer! De växer alldeles enormt! Drygt tre meter höga är de nu gissar jag. Jag vet att man ska klippa bort de kvistar som har burit frukt, men ingen har sagt något om att man måste klippa av de nya grenarna på höjden? Snart är de på väg mot grantopparna!


En del växer och blommar mitt i det vilda alldeles ensam!

På g................


Idag vaknade insekter av alla de slag till. Humlorna trivs i mahonian som är alldeles nyutslagen!


På ett av de små äppelträden, som ser ut att ha överlevt vintern och dessutom växt till sig en hel del sedan vi planterade dem, hade en fjäril slagit sig ner. Men vad kan det vara för sorts fjäril? Den är helt okänd för oss i alla fall!

Idag har jag kunnat vara ute nästan hela dagen utan att frysa - så skönt! Och i morgon ska det bli sommarvärme....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar