tisdag 30 maj 2017

Finlir


Vi hade ärenden i Åmål, min fina gymnasiestad! Polisen - jag behöver nytt pass, för mitt går snart ut. Man vet ju aldrig när det blir en ny resa.............. Men när jag kom in och fick se kön vände jag i dörren. Det får allt bli en annan dag! Tommy behövde nya jeans och jag behövde ett fodral till min nya iPhone. Det löste vi snabbt och lätt!


Och så behövde vi pelargoner, många pelargoner! De ska bo i våra nya smideslådor som Tommy har jobbat i flera dagar med att sätta upp. Ibland är det inte bara att skruva fast - det ska bli fint också, och stämma! Eftersom huset inte är särskilt rakt krävdes en hel del mätande och tillverkning av klossar med mera............ Men nu är det klart, så det var dags att plantera!


Rätt många pelargoner kom vi hem med. Jag planterade hela eftermiddagen. Ändå saknar vi några i en låda. Men det fixar vi - väldigt snart. Nu hoppas vi att de ska trivas och blomma, hela sommaren.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar