onsdag 24 maj 2017

Att kunna höra........


I höstas fick jag gå till vårdcentralen för att jag hörde dåligt. Ganska dåligt. Det kändes som om det fanns ett stopp någonstans långt inne i höger öra. Nej - ingen vaxpropp sade läkaren och skickade mig vidare till en enkel hörseltest som skulle visa om det var dags för en remiss. Och det var det tydligen efter den där testen, för när jag kom hem från Cypern väntade kallelsen till Vänersborgs hörselmottagning på mig. Idag var det dags för den första träffen på Vänerporten. Lite oroligt har det nog varit känner jag så här efteråt, för ikväll känner jag mig ganska slut. Men informationsträffen var väldigt bra och informativ, och nästa steg -den stora hörselundersökningen - väntar inom tre månader. Då får vi se om jag behöver  hörselapparat. Gör jag det så får det såklart bli så. Man vill väl gärna höra så hyfsat bra som möjligt. Och vilka minismå, supersöta hörselapparater det finns nuförtiden! En röd kanske? Eller cerise? Eller limegrön? Absolut ingen hudfärgad i alla fall!


När vi ändå var nära en storstad (alltså Uddevalla och Torp köpcentrum!) så passade vi på! Vi vill ha fina smideslådor under alla våra fönster på Drömstugan. De är inte lätta att hitta, men efter lite googlande så hittade jag dem på Jula! Fem stycken kom vi hem med, plus en liten efterlängtad spade.
Efter en hel arbetsdag på 8 timmar (iväg 7.30, hemma 15.30!) var vi hemma igen!

Nöjd med dagen är jag..................



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar