fredag 24 februari 2017

Vårbasar


i Skandinaviska kyrkan i Agia Napa får man inte missa, nu när man är så nära! 


Här serverades väldigt mycket gott. Köttbullsmackor, smörgåstårta och en hel massa annat! Och så hembakade semlor!


Birgit och jag åkte dit. Vi var inte ensamma. Oj, så mycket folk!


Kaffe och en semla måste man bara ha......


Ja - och så var det försäljning av hembakat, hemlagat, hemstickat och en hel massa annat hemgjort. Och lotterier! Nu väntar jag på ett telefonsamtal som säger att jag har vunnit något fint!


Mycket fint hemstickat fanns det här - tröjor, vantar, sockar, sjalar och allt möjligt. Jag var svårt frestad av den vita lilla klänningen med tillhörande kofta, men jag insåg att Idun nog skulle hunnit växa ur den innan hon fick den - tyvärr!


Levande musik som underhållning!


Vädret kunde nog inte ha varit bättre,


den varmaste dagen sedan vi kom till Cypern för snart 7 veckor sedan tror jag. Sommaren är här!


Loppis! 


Här fanns det lite av varje,


men det roligaste var nog detta - Carmen Curlers! Var det på 60-talet man använde sådana? Jag minns att jag tyckte de var fantastiska - på kort stund fick man fina lockar i håret! Numera har jag naturliga sådana - tur det, för de var inte särskilt bekväma att använda.......


Kläder fick man inte plats med inomhus - de fanns på gården. Där gjorde vi fynd, både Birgit och jag!


Vi hade ett par mysiga timmar i Agia Napa idag. Och höjdpunkten - jag hittade en bikini - en som jag gillade dessutom! Billig var den inte, men det får gå - jag måste absolut ha en bikini till nästa vecka nämligen........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar