lördag 18 februari 2017

Nödvändigheter


är gas! Rätt som det är tar den slut, och då står man där, mitt i matlagningen. Det vill vi inte, så idag skulle vi åka med Birgit och köpa en ny flaska att ha i reserv när den andra tar slut. Men innan vi kom så långt hade vi redan en ny gasflaska levererad, ända fram till dörren! Tusen tack, Birgit med son! 
Andra nödvändigheter idag - mera dricksvatten! 10 liter för 60 cent hämtade jag i en solpaus.


För idag har vi haft strålande sol nästan hela dagen, och på baksidan var det underbart! Nu har jag fått låna några nya böcker också (mina medhavda var slut), så nu har rastlösa jag det mysigt i solen på baksidan med en bok.........


Värre är det inne. Vi har väldigt svårt att få upp värmen efter de senaste dagarnas kyla. Men ett par gaslågor på spisen en stund gjorde susen (nu kan vi slösa lite med gasen!) och nu har vi sköna 20 grader inne ikväll!


Nu ser det ut att bli fina dagar framöver. Det blir kanske en tur till Potamos i veckan då - ett favoritställe..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar