fredag 3 februari 2017

Farligt!


Häromdagen kände vi en konstig lukt som verkade komma från vår värmekälla. Vi fattade inte vad det var. Efter en stund försvann lukten. I morse, när jag kom upp vid 7-tiden flyttade jag i vanlig ordning på kaminen och slog på en slinga till. Sedan tittade jag på sladden. Sedan stängde jag omedelbart av kaminen och drog ur sladden!


Dosan med förlängningssladd var sönderbränd. Bara att glömma alltså.


Allt var sönderbränt! Men märkligt nog hade ingen säkring gått. Jaha - det var bara att vandra iväg till Metro och köpa nya elgrejor, starkare saker som ska hålla! Nu är det fixat, och förhoppningsvis ska det hålla den här gången, för det här var otäckt, och jag blev riktigt rädd när jag tänkte på vad som kunde ha hänt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar