onsdag 3 augusti 2016

Sensommar


Mitt dagsprojekt - hur tråkigt var inte det? Men nu har jag rensat överlandet nästan färdigt. Och ogräs var där gott om - mest helt vanligt gräs, mitt riktiga hatobjekt! Gräs är i stort sett omöjligt att ta död på - det tar sig från gräsmattan in i rabatterna och förstör! Och rötterna kan man glömma att försöka få bort. Men nu, efter dagens hysteriska ryckande, så syns det i alla fall inte. Men snart är det väl som vanligt tillbaka igen.........


Just nu, innan sensommar- och höstblommorna, är det ganska klent med blomning. Fast floxen har vi ju förstås! 


De blommar för fullt, och doftar alldeles fantastiskt!
Vita......


ljusrosa........


och rosaröda!


Jag misstänker att detta är en av sommarens sista rosor, tråkigt nog. De här är väldigt fina, men blommar bara ett par dagar. Jag tror att de måste vara ganska gamla - 30 år kanske........ 


Vi har haft en riktigt fin och ganska varm dag, men nu i kväll börjar det mulna på, och regnet är nog inte långt borta. Men det gör inget - det är ändå dags att ta kväll. I morgon har vi inte planerat ett enda dugg, men på fredag åker vi till Rörö för att packa det sista lasset innan det stora flyttlasset ska gå. Nu blir det ömtåligheter som tavlor, lampor, och kanske TV:n om den får plats....... Och så tänkte vi börja med flyttstädningen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar