fredag 12 augusti 2016

Kvarnbolet och tolvårsdag


Så landade vi hos Johanna, Micke och Idun någon gång på eftermiddagen igår. Där blommar det vackert vid ytterdörren!


Johanna tog med oss på sightseeing runt odlingarna - och passade på att skörda lite på vägen! Imponerande - både odlingarna - som är jättestora - och skörden!


Så kom pappa hem från jobbet, och Idun fick följa med ut i bärselen. Hon var rätt nöjd i sin fina nya solhatt.....


Sittande i mammas famn kan man umgås med morfar lite.......


........och hålla hans pekfinger, väldigt hårt och länge!


Idag sov vi länge. Idun sov längst. Men efter flaska och blåbärspuré (mums!) var hon klar att följa med oss ut på promenad medan mamma jobbade i trädgården.







Tommy och jag såg en massa vackert på promenaden, inklusive ett gäng får. Idun? Hon sov, hela tiden!


Tillbaka hemma igen försökte Tommy läsa tidningen, men Idun ville vara med, hon. Så det blev inte så mycket läst.........


Och så kom pappa hem! Idun tränar på att stå på egna ben. Hon kommer nog att börja gå rätt tidigt tror jag.........


Idag är det en speciell dag. Leo, mittenbarnbarnet, fyller 12! 


Tolv år! Nästa år är han tonåring! Men jag tycker ju att det var alldeles nyss han föddes.......

Många grattiskramar till Leo, som är alldeles för långt bort idag! Jag hoppas få krama honom på riktigt väldigt snart...........


Och så fick det bli ett litet tillägg, för jag fick just nu bilder från Annelie från Leos tolvårskalas!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar