fredag 19 augusti 2016

På riktigt!


Redan fredag - dagarna rusar iväg! Men det är klart - vi har att göra, så dagarna räcker knappt till. Fast egentligen tar vi det ganska lugnt tycker jag - lite jobb varje dag....... Idag åkte vi en sväng till Bengtsfors för att göra ett bankärende, men när vi kom tillbaka körde vi direkt till det lånade garaget och hämtade ett nytt lass. Nu börjar det se riktigt tomt ut i garaget - ett lass flyttkartonger till så är de borta i alla fall. Men där finns lite annat smått och gott som ska forslas vidare........

Jag stannade i lägenheten och packade upp. Och packade upp. Och packade upp lite till. Och tvättade.  Och tog en kopp kaffe och en macka och packade upp lite till. Tommy? Honom skickade jag ut i skogen för att leta kantareller, för nu har vi en jättestor frys. så där får plats en hel del kantareller....... Och han behövde en liten time out........ Fast han kom tillbaka utan kantareller!


Vid 16-tiden var vi tillbaka i Drömstugan igen. Våra inneblommor trivs med att ha sommarlov, men snart är det slut på det roliga, och de får flytta inomhus igen.


Så - inte så mycket mer orkade jag än att fixa lite mat. Idag är jag riktigt trött, och ganska ledbruten.


Ont har jag både här och där, och ett skadat revben gör inte saken bättre. Det tar lång tid innan revbensskador läks, och det hade jag kunnat vara utan just nu!


Efter en mulen men ganska skön dag kom solen framåt kvällen. Nu är himlen klarblå, jag har flyttat inomhus och tagit på mig morgonrocken och bara väntar på att det ska bli dags att gå och lägga sig. Fast jag kämpar väl med att hålla ögonen öppna en liten stund till.

Förresten - idag kom den första eftersända posten till vår nya brevlåda. Nu känns det att vi har flyttat på riktigt.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar