fredag 26 augusti 2016

Premiär - och mina hjärtan!


Lite zoom - så kan jag från altanen ta en bild på Tommy där han står på båten.......

Vi har haft högsommarvärme hela dagen. Fast en stund åskande det förstås. Och det kom en liten skvätt regn. Det var bara skönt! Det är varmt och svettigt att packa upp, och ännu varmare och svettigare ombord på båten, särskilt när dieselvärmaren ska testas! Det tog en bra stund idag också, men nu tror Tommy att han börjar få ordning på det hela! 

I lägenheten börjar det också bli ordning. Idag beslutade vi oss för placeringen av bokhyllesektionerna. Nu får de stå där tills vi eventuellt kommer på någon ännu smartare lösning. Men det kan gärna dröja ett tag i så fall, för nu har jag packat upp och placerat allt där det ska vara i och på hyllorna!

Det har varit en väldigt skadefri flytt måste jag säga - nästan allt är uppackat, och jag har bara hittat en trasig tallrik och en spräckt mugg. Det kunde varit väldigt mycket värre........


Så är badrummet klart! Smarta stänger för duschdraperier är uppsatta, draperierna (ett framför fönstret och ett längs hela långsidan duschen) upphängda, badrummet städat, nytvättad matta på golvet och allt på plats i skåp och på krokar. Och tvättmaskin och tumlare jobbar för fullt! Det var väl klart att vi skulle inviga det nya badrummet, svettiga och skitiga som vi var på seneftermiddagen. Och duschen fick med beröm godkänt - minst lika bra som vår älskade dusch på Rörö. Och lite större faktiskt..........

Sent omsider fick vi äntligen middag (ja, fick och fick - den skulle ju lagas förstås.........)! Och nu har vi sjunkit ner framför TV:n i morgonrockar, och inte blir det någon sen kväll idag heller skulle jag tro. Tommy tittar på Fånarna på fortet medan jag försöker blogga. Måste de skrika så hemskt hela tiden i det där programmet? Undrar om vi har öronproppar någonstans?


Idag fick jag en alldeles nytagen bild av mina tre hjärtan! Tack Isabelle! Jag längtar efter er alla tre........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar