torsdag 4 augusti 2016

Omvårdnad


Inte har vi fått mycket potatis i år - rätt mager skörd faktiskt. Men man kan inte lyckas varje år! Förra året var vi ju självförsörjande ända fram till frosten. Det kommer vi inte att vara i år. Men de som kommer är fina - och goda!


Nu börjar tomaterna växa till sig, men ingen färg har de. De är fortfarande knallgröna. Plantorna är monsterhöga, trots att jag toppade dem nyss. Jag måste nog ta bort en del blad också. Men det får bli efter Röröresan!


Det är inte ofta vi kör den lilla Gröna ända upp till huset, men idag skulle hon städas bestämde jag mig för. Det märks att hon har varit arbetsbil och fraktat byggnadsmaterial och en massa flyttkartonger och annat löst hela våren och sommaren. Hon behövde definitivt lite omvårdnad! Men efter en så grundlig städning som vädret tillät (jag fick rädda mig undan åskskurar flera gånger!) ser hon riktigt presentabel ut. Ja - inuti i alla fall. Det hade inte skadat med ordentlig tvätt på utsidan också, men den får vänta.........

Nu packar vi ner vad vi behöver för ett par dagar, för i morgon är det dags för den sista turen till Rörö innan stora flyttlasset går den 15 augusti. Tiden går alldeles för fort just nu! Oj vad skönt det ska bli när lägenheten på Rörö är tömd och städad - det har varit en utdragen flytt det här........

1 kommentar:

  1. Behöver ni hjälp vet ni var jag finns - lördag är jag ledig 😊

    SvaraRadera