tisdag 30 augusti 2016

Finlir



Nu är alla större grejor på plats. Dags att påbörja finliret då! Det är det allra roligaste med inflytt tycker jag, för det gör så stor skillnad.


Nya sänglampor kom upp idag. Det blev bra! På Rörö hade vi inga sänglampor ens - vi körde med små uddalampor, så nu har vi gjort ett framsteg.........


Mera finlir - lite småtavlor kom upp.........



Något ska man väl ha i fönstret mot sjön. Det här? Ja, vi får väl se så småningom om det får stå kvar......


Sedan tog vi en paus. Man blir trött i hjärnan av finlir. Mitt supergamla syskrin som jag fick av min pappa för rätt många år sedan ska ha en hedersplats. Fint är det, och lätt åtkomligt ska det vara. Men hur öppnar man det? Jag vet, men Tommy vet inte. Och om man inte vet, så är det nästan omöjligt att komma på knepet. Tommy försökte. Länge. Han lyckades inte. Inte idag i alla fall. Men han är envis, så han ska försöka igen, i någon annan jobbpaus....... Tur att min pappa visade mig hur man gör, annars hade jag aldrig fixat det!


Tillbaka vid Drömstugan tittade jag lite närmare på lilleken. Den har inte fått någon som helst uppmärksamhet den här sommaren. Tidigare har vi försökt tukta den för att den ska behålla sin runda fina form, men i år har den fått växa som den vill. Och jag tycker faktiskt att den är minst lika fin när den är lite vildvuxen! (Eller var det där en så kallad rationalisering?)

I morgon ska vi fortsätta finlira Och kanske tömma garaget och köra ner det sista till förrådet vid lägenheten. Fast det är det tråkigaste, så det kanske vi sparar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar