måndag 7 december 2015

Det var det, det!


Strax efter sju i morse ringde jag vårdcentralen och fick en tid klockan 14.00. Vägen till färjan är inte lång, men den tog tid idag. Tur att jag startade tidigt, för knät ville inte vara med riktigt. Och äntligen  var det solsken, och minimalt med vind efter den senaste veckans stormar!

Jaha - det var som jag trodde. En inflammation i knät. Artros konstaterades för tio år sedan, då jag hade samma problem, och jag kände igen det där onda. Så jag visste på förhand vad som väntade: En kortisonspruta (eller ett par rättare sagt) i knät, smärtstillande och inflammationshämmande medicin och en rekommendation att besöka sjukgymnast. Fast träningsprogram får jag nog hitta på internet - jag lär inte hinna till någon sjukgymnast innan det är dags att lämna Sverige. Å andra sidan finns det väl sjukgymnaster på Cypern om det skulle behövas.....


Ja. och så fick jag låna ett par kryckor också.....De tyckte att jag såg väldigt plågad ut när jag försökte gå efter läkarbesöket. Och visst är det skönt med något som stöttar. Jag hoppas kunna lämna tillbaka dem innan lördag dock.......


Halv fyra var jag tillbaka på Rörö - bara tre timmar, och då åkte jag färja och buss både dit och tillbaka, och hann med läkarbesök och apotek utan problem. 
Fast klockan hann bli fyra innan jag var hemma. Det berodde dels på att det gick väldigt sakta att ta sig hem från färjan, dels på att jag var tvungen att stanna och beundra solnedgången........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar