onsdag 16 december 2015

Besök och julkalender


Idag på förmiddagen kom broder Stefan och hälsade på oss i vårt nya hem. Han hade med sig diverse nödvändigheter - mera gasol (ifall det tar slut när vi lagar mat), tätningslister till ytterdörren (det behövs), stavar till mig när jag ska ut och gå (knät krånglar en del fortfarande), och så busstidtabeller som han hade letat upp och skrivit ut. Det var bra, det, för det finns inga tidtabeller eller förklaringar på vilka bussar som går vart på de hållplatser som vi har sett hittills! Vi kanske får lust att ta en busstur någonstans i närområdet, eller till de större städerna. Ja - kanske inte riktigt ännu, för just nu har vi fullt upp med att lära känna närområdet, men lite längre fram..........


Så tog vi en tur för att försöka hitta någon moppeuthyrare som har öppet. Det gick inte så bra. Alla har stängt för säsongen verkar det som. Men vi ger oss inte, för vi behöver ett fordon.........


Fram emot 16-tiden åkte Stefan hemåt, och jag handlade färdiglagad mat till middagen. Det var mycket mat - det räcker i två dagar till oss!

Molnen började torna upp sig över havet strax innan solen gick ner. I natt och i morgon ska det visst bli regn och åska. Men vad gör det, så länge det inte handlar om snö och drivis!


Julkalendern........Jag var helt säker på att vi inte skulle kunna se den här. Men försöka duger......Och ibland blir man förvånad - och glad!


Visst kunde vi se den! Så vi tittade på alla avsnitt som har gått sedan vi lämnade Sverige. Så lyckat! 

Idag är jag trött. Jag tror att det är luftombytet eller något i den stilen som har kommit ikapp mig. Så väldigt snart blir det sängen för min del, trots att klockan inte ens är 22 här..........


2 kommentarer:

  1. Vad har ni för temperatur där dag/natt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anders! På dagarna är det runt 20 grader - på natten vet jag inte - 12 - 13 kanske?

      Radera