söndag 27 september 2015

Kräftskiva på Liavägen


var det denna lördagskväll, i Lottas och Tomas uterum!


Samling hos Monica och Per-Erik. Tommy och Björn,


och Monica och barndomsväninnan Margareta 


Glada och förväntansfulla! Boris, Jaqueline och Per-Erik.


Vackra bordsdekorationer


och mängders mängder kräftor!


Snapsvisehäftet - här var de flesta av oss 25 deltagare avbildade på utsidan. Fast jag tror att en siffra blev fel - det var ju den 26 september! Men vad spelar det för roll........


Dags att hugga in på de överfyllda faten?


Gittan och Björn är förstås med - fattas bara annat!


Jag tog en liten paus på utsidan - där var det också vackra dekorationer!


Men han fick inte vara med, Pajen. Han fick sitta där på insidan och sukta........


En fantastiskt vacker kväll blev det. Det är bara en bonus - hade det hällregnat hade nog ingen brytt sig tror jag........


Alla tillbehör - som kräfthattar! Rebecca och Martin......


Per-Erik har paus........


Ljusen hann brinna ner under kvällen och ersattes med nya. Kvällen blev rätt lång - så lång att den övergick i natt faktiskt........


Jaqueline och Boris


Thomas


och sonen Axel.


Och så blev det quiz! Mycket uppskattat var det, och alla i de många tremannalagen deltog med liv och lust och varierande resultat. Varken mitt eller Tommys lag vann. Men vad gör det - kul hade vi!


En fantastisk kväll blev det, med massor av kräftor, västerbottenspaj, vitlöksbaguetter, olika såser, vin (och snaps förstås, om man kände för det), och sedan avslutades matdelen med kaffe och underbara  ananaspajer! Egentligen fanns det väl knappt plats i magen vid det laget, men på något sätt lyckades jag allt få i mig en stor bit - för det var ju så gott!
Och sedan kom quizet, och allsången, och prat, prat och mera prat!

Tack till er som fixade den här kvällen, och tack till alla som deltog - det var en riktig höjdarkväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar