söndag 20 september 2015

Rörösöndag


och klockan närmar sig sju. Jag har varit uppe i nästan två timmar.


Det är dags att åka till stan. Tidiga tandläkarbesök på söndagar är inte min favoritsysselsättning, men vad gör man


om man har en tandläkare som bara jobbar ibland, och då på lördag och söndag? Man försöker njuta av den tidiga septembermorgonen och bortse ifrån att natten var orolig och att tandläkaren väntar, med tråkiga besked. Nåja - jag visste ju att den här dagen skulle komma, men det känns inget vidare. Två tänder ska bytas ut, och två nya ska dit i stället. Så löd domen idag. Så om en månad är det dags. 


Jobbigt blir det, och dyrt blir det också. Men jag ska inte klaga alltför mycket - det kunde ha varit värre. 


När jag är tillbaka igen, sex timmar senare, strålar solen över Rörö........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar