onsdag 30 september 2015

Rosa........


I morgon är det dags - besiktning! Nu igen! Jag tyckte att det var alldeles nyss vi besiktigade den lilla Gröna. Men det är ju faktiskt drygt ett år sedan. Så - lite omvårdnad i form av invändig städning och utvändig tvätt fick det bli idag. Sedan är det väl bara att hoppas att hon får rulla ett år till.......


Tommy klädde på sig allt vi kunde komma på för att försöka undvika älgflugorna som är riktigt på hugget just nu. Jag höll mig ifrån skogen - jag tål dem inte, de otäcka små kräken! Men Tommy var ute en sväng redan igår och hade kollat in ganska mycket svamp,


och dem hämtade han hem idag! Samtidigt hämtade han hem ett antal älgflugor tillsammans med kantarellerna, så de fick ligga på bordet en bit bort en stund innan vi tog tag i rensningen. De försvann därifrån rätt snabbt, älgflugorna. Men trots att Tommy hade toppluva och regnjacka så hade de äckliga krypen letat sig in både här och där, ända in på bara kroppen. För att inte tala om håret. Hur bär de sig åt? Och snabba är de, och svåra att ta död på. Men jag blir ganska mordisk när jag får syn på en älgfluga.......


Under tiden Tommy var i skogen tog jag en tur till affären med den nystädade, nytvättade lilla Gröna.  Där kunde man köpa en Rosa Bandet-plastburk för 19.90, och få en rosa t-shirt på köpet. Så det gjorde jag. Vem vill inte ställa upp för bröstcancerforskningen? Och dessutom få en tjusig rosa t-shirt............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar