fredag 23 december 2011

Mer ljus - och mer jul!


Torsdag morgon 6.30 inföll vintersolståndet! Två timmar senare kom jag hem från jobbet och möttes av en lykta med ett "evighetsljus" utanför ytterdörren. Hoppas att det brinner hela julen! Och nu har det vänt - nu går vi mot ljusare tider! 


Men ännu så länge behöver jag massor av tända ljus, både för mörkret, värmen och bara för att det är mysigt! 


Nu är det kvällen före julafton, och jag gör min näst sista natt på jobbet. Här är lugnt och fridfullt, alla sover utom jag. Granen är klädd, julmaten är färdig och i skåpet finns det knäck har jag hört............ Jag kanske ska provsmaka den så småningom........... 
Årets julklapp? Det är att jag blev ledig på julaftonsnatten till slut! Tack Susanna - du är en pärla! Så - efter några timmars sömn i morgon så ska jag vara redo att fira jul på Rörö!
Nu börjar klockan dra sig mot midnatt - om en liten stund är det julafton 2011. 
En riktigt god jul önskar jag er alla med den här videon!
              




4 kommentarer:

  1. God Jul på dig med Mor! Vi hörs i morgon!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en lugn och fin natt, några goa timmars sömn i morgon fm...och därefter en trevlig och mysig julafon på Liavägen...VÄLKOMMEN!
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  3. God Jul önskas från Susanna och lilla L!!

    SvaraRadera