torsdag 13 oktober 2011

Mera, mera.........


...........Resöbilder! Det är inte lätt att välja ibland - så jag struntar i det! Jag visar fler som jag tycker om!
Mitt i solen.........



En liten bäck helt plötsligt. Var kom den ifrån? Och vart tar den vägen?



Örnnästet?



Här låg det nog ett hus någon gång.......Bara en del av grunden finns kvar.



En rostig järnkamin utanför en gammal byggnad målad med svårt flagnande blå färg. Det kan också vara vackert om man tittar efter ordentligt..........
Tänk vad mycket fint man kan hitta om man går sakta och tittar noga....



Ålryssjor nere i hamnen - många!



Den här kan jag förstås inte motstå, jag som älskar skyltar! Visst är detta alldeles underbart - "lägg 50 kronor i lådan....."



I kristallklart vatten ligger sumpen. Och i sumpen kravlar minst 10 humrar omkring! Fiskelyckan verkar vara god här på norra västkusten.......



Har räktrålarna semester? Besättningen kanske ägnar sig åt hummerfisket några dagar? Eller kanske åt älgjakt?



"Och vad har vi här då?"
På låång upptäcksfärd i hamnen......



Inte lär det dröja länge innan vi är tillbaka här...........

4 kommentarer:

  1. Du bjuder helt underbara bilder och reflektioner!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du delar med dig av fina bilder och tankar runt dem!!

    SvaraRadera
  3. Sakletare...jag skulle nog plockat med mig både kamin och de snygga brädorna hem....typiskt bra att ha saker!!!
    kram Annika i Bkk

    SvaraRadera
  4. Så fäldigt fina bilder .. och så väldigt svenskt, ... inDet är nog inte så många svenkar, som sett ett fiske-läge på hösten!/kramar fr Doris

    SvaraRadera