tisdag 27 oktober 2020

Allt elände samtidigt


Så fick sängkläder och alla andra textilier flytta från stugan till lägenheten. Allt ska tvättas och läggas undan för vintern. Nu dröjer det många månader innan vi bor här igen.......


Istället har diverse båtdelar flyttat in och ockuperar köket


och vardagsrummet. Tommy slipar på utsidan (när det inte regnar. Regnar gör det för det mesta, så det blir rätt långt mellan varven.) och lackar på insidan. 


Pelargonerna har lagt av för i år. Vi hoppas att de ska överleva vintern. Just nu ser. de bedrövliga ut.


Passionsblomman däremot lever vidare ett tag till.........


En och annan kväll är det uppehåll och nästan klart.


Då är solnedgången vacker! Synd att det är så sällsynt......


Så har jag äntligen tagit tag i min onda ljumske som jag har dragits med av och till i flera år! Sist jag sökte läkare för det problemet fick jag veta att det var bara en mjukdelsinflammation. Fast den gick i så fall aldrig över, trots medicin. Nu fick jag komma till en sjukgymnast som skulle göra en bedömning inför läkarbesök. Efter grundlig undersökning med vridande, vändande (aj aj!) och mätande var hon tämligen tvärsäker på att det handlade om höftledsartros i höger höft. Dessutom troligen i vänster höft, även om det inte har gått så långt på den sidan. Jaha - då väntar artrosskola, hemmaövningar och nytt besök om ett par veckor. Och så ett läkarbesök. Få se vad det ger....
Så - nu har vi två (och en halv) onda höfter i familjen - Tommy har tid hos ortopeden på NÄL om ett par veckor!


Att se fram emot sol och värme den här vintern är bara att glömma! Dels sätter viruseländet stopp för det, dels blir det en del läkarbesök framöver för oss båda två. Det kanske är lika bra att allt elände kommer samtidigt. Fast nog längtar vi någon helt annanstans.......

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar