lördag 6 april 2019

Trädgårdshelg


Äntligen har Moas Garden i Årjäng öppnat! Så kunde jag sätta sprätt på mitt presentkort som jag fick när jag fyllde år i somras. Så härligt att kunna handla massor utan att det kostar skjortan som det brukar göra annars!


Så var vi tillbaka hemma, och Tommy fortsatte med hönshuset. Idag har våra ägg hamnat i kläckaren hos Johanna och Micke, så nu har vi tre veckor på oss att få allt färdigt. Den 26/ 4 är planerad kläckning, och den helgen åker vi upp och hämtar hem våra nya familjemedlemmar! Innan dess ska vi åka till Granngården i Åmål och handla fler nödvändigheter.....


Men idag var det mest plantering som gällde. Penséer i blomlådorna







och ett antal perenner i överlandet!


Borstnejlika


röda mossflox


vita mossflox


och praktsriddsarsporre - himmelsblå, som jag har önskat mig länge. Tidigare flyttade vi vår vita riddarsporre hit, så nu ska vi ha både himmelsblå och vita i en klunga. Jag kan knappt vänta på att de ska börja blomma!


Morötterna i jorden - sommarmorötter närmast och vintermorötter längst bort. Kanske att fiberduken skrämmer bort grävlingen - förra året förstörde han hela skörden!


Ett alldeles ljuvligt väder har det varit idag - vindstilla och varmt. Fast solen har mest lyst med sin frånvaro förstås.


Ikväll är det 13 grader varmt,



och lite senare belönades vi med den vackraste solnedgång man kan tänka sig.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar