torsdag 18 april 2019

Glad Påsk!


Det har varit en intensiv vecka. Kläckningsdagen närmar sig, och då måste vi vara klara med allt i hönshuset. 
I måndags blev det shoppingdag. I Bengtsfors hittade vi en plastmatta som ska ligga på golvet - lättstädat och bra! Sedan åkte vi vidare till Åmål och Granngården för att inhandla en värmelampa som de små liven lär ska behöva sådär två månader. Och så kycklingfoder!


El måste vi ha i hönshuset. Tommy fixar....... En lampa på utsidan så vi ser när rovdjuren kommer!


Nu är det vår! Presenningarna ska av. Vår gamla båt var bland de första att bli avklädd!


Den envisa nattfrosten vil inte ge sig - i morse var det ett par minusgrader. Men dagen blev desto varmare - 21 grader i skuggan och strålande sol från en klarblå himmel. Jag bytte om - från arbetsbyxor till shorts!
Så kom de nya vinbärsbuskarna i jorden äntligen. Fast först måste landet grävas upp och rensas. Det fixade Tommy.


Själv målade jag hönshuset invändigt - första gången igår, andra gången idag. Lite besviken blev jag för det blev lite flammigt. Men det får duga - ljust och fint blev det i alla fall!


Tre pallkragar fixade jag också. Väldigt mycket jord gick det åt. Men det får gå - vi hoppas på mycket fin lök här!


Och så kom äntligen mina tio lavendelplantor i jorden! Jag har alltid velat ha lavendel i trädgården, men av någon anledning har det aldrig blivit av. Men nu så - tack vare presenten från mina syskon! Nu hoppas jag att de trivs här!


Sista uppdraget för idag - påskris! Det får stå här tills vidare. När vi flyttar till stugan - förhoppningsvis någon gång i helgen - så får det följa med dit. Men innan dess har vi lite annat att göra - påskmarknad på Folkets Hus i morgon och påskmiddag på lördag till exempel.........

GLAD PÅSK

önskar jag er alla!


1 kommentar:

  1. Glad påsk och lycka till med det fina hönshuset

    SvaraRadera