torsdag 29 mars 2018

Glad påsk!


Idag är det skärtorsdag, och då börjar påsken - det tycker i alla fall jag. Den började rätt "bra" - jag körde till Bengtsfors för tandläkarbesök och diverse andra ärenden. Jag tänkte klara av de där ärendena först. så jag åkte tidigt, och tur var väl det, för när jag var framme upptäckte jag att jag hade glömt telefonen hemma, och med den mina kort! En snabbtitt på klockan - jag hinner fram och tillbaka innan jag ska vara hos tandläkaren! Och telefonen låg där jag visste att den skulle vara - i jackfickan! Fast i fel jacka........
Jag hann tillbaka, med tre minuter tillgodo, och jag tackade alla högre makter för den där parkeringsplatsen jag hittade! 
Sedan tillbringade jag en väldigt tråkig och jobbig timma i tandläkarstolen.
De där ärendena fick jag klara av efteråt. Det gick, det också. Vid 17 - tiden, efter 10 mil i bilen istället för de vanliga 5, plockade jag upp Tommy som hade varit vid stugan och jobbat hela dagen,


Nu är det kväll, vi har ätit middag och Chilli är lycklig över att vi äntligen är hemma igen! I morgon är det påskmarknad på Folkets Hus, och så måste vi hämta mera ved, och så blir det städning inför påskafton. Fullt schema alltså!

Glad Påsk till er alla!

2 kommentarer:

  1. Glad Påsk till er och tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera