torsdag 17 augusti 2017

Sensommarfröjd


Idag hittade Tommy ett fågelbo som hade fallit från den stora eken ner på marken. Och vilket pyttelitet konstverk! Jag undrar vilka fåglar som byggde det på försommaren någon gång. Hoppas att inte den elaka hackspetten lyckades skrämma bort dem......


Två potatisstånd skördade jag. Några är riktigt stora! De här räcker till två middagar åt oss. Vi känner oss rätt nöjda med årets potatisskörd så här långt.


Och vid lägenheten växer årets andra potatisomgång alldeles väldigt mycket.....


Projektet "reparera uthuset" går vidare. Det går bra. Det kommer att bli såå fint när det blir klart!


Fortfarande blommar det väldigt mycket i trädgården. Slingerkrassen har snart tagit över hela stenpartiet,


men de får samsas med en hel del andra sommarblommor - rosenskära till exempel.


Hinktomaterna "Tiny Tin" är kraftiga och har massor av små tomater, fortfarande gröna men på väg att börja skifta mot gult och så småningom (hoppas jag) till rött. 


Tänk att jag var så förutseende att jag satte ett par frön av slingerkrasse bredvid klematisen! Nu har den blommat över, men slingerkrassen är på väg upp mot taket och har börjat blomma!


Drakmyntan exploderar - snart har vi flera hundra blommor.....


Den vita floxen är som vackrast nu, och den doftar ljuvligt, särskilt på kvällen. Ibland går jag ut och luktar lite.....


Våra afrikanska margueriter hade börjat ge sig, men plötligt fick de ett nytt ryck,


och nu blommar de igen och nya knoppar kommer hela tiden!

Nog är det sensommarfröjd i den här trädgården........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar