måndag 14 augusti 2017

De är här nu!


Äntligen har Drakmyntan börjat slå ut, flera veckor senare än vanligt. För varje dag som går kommer det fler och fler. Humlorna är glada, och det är jag också!


Idag var det dags att skörda den första gurkan i växthuset. Lite konstig form har den. Kanske inte så vacker, men sällsynt........


Så kom de äntligen, mina pojkar och deras mamma. En lång resa var det, och alla var både trötta och hungriga.


Men innan det blev mat måste ju bilen packas ur. Där fanns en massa roliga saker - blåbär och hjortron till oss till exempel.


Och två stora presentpaket - till oss - som ska packas upp i Drömstugan i morgon!


Lilleman


Lite bus med storebror


"Farmor, jag kan skriva mitt namn. Vill du se?" Klart att jag ville!

Så blev det mat till slut, och sedan var alla trötta, så det blir en tidig kväll. I morgon hoppas vi på en fin dag. Zion måste till lekplatsen en stund har han bestämt. Och så ska vi till stugan förstås!

Det är såå mysigt att ha dem här, Annelie och pojkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar