fredag 11 augusti 2017

Jag känner mig rik!


För någon vecka sedan plockade jag bort alla överblommade vallmor (och sparade frökapslarna för senare bruk.....) i tron att alla hade blommat färdigt. Jag måste ha missat några. Den här till exempel.


Och den här gammaldags röda!


Två torra kvistar av humle satte jag i kruka vid midsommar, utan något större hopp om att de skulle ta sig. Nu har båda dragit iväg alldeles väldigt. Det kanske blir en humlehäck nästa år......


Portugalpelargonen blommar - jag hoppas att den ska klara att övervintra!


Tommy har fullt upp med att renovera det snart fallfärdiga uthuset. Och sådana här gamla gångjärn måste putsas upp och sparas och återanvändas....


Idag fick all lök flytta ut i uthuset, utom en del som jag behöll inne för att använda snarast. Vitlök, gul lök och en hel massa rödlök, mer än vad vi någonsin har fått tidigare. Nu känner jag mig rik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar